fredag31 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Förändrad spelplan för bolagen som slåss om influenceraffären


Maktbalansen i influencervärlden har stuvats om rejält. När Resumé kartlägger nätverkens bokslut 2020 står det klart att alla inte klarat att ta sig igenom pandemin med ekonomisk stabilitet. Vi har tagit ett snack med företrädare för nätverken för att ta reda på hur de ser på marknaden framåt.

Publicerad: 14 september 2021, 12:37

Ämnen i artikeln:

NätverkInfluencer marketingInfluencersCubeUnited InfluencersBokslutKartläggning

Bianca Ingrosso (Tourn), Janni Olsson Delér (Cube), Alice Stenlöf (Cube) och IJustWantToBeCool (Splay).

Det har gått flera år sedan influencernätverken startade upp i stor skala i Sverige. Även om många hittat tillväxt i nettoomsättningen kämpar vissa nätverk fortfarande med att kunna visa upp

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev