Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Forskaren: “Spelreklamen spär på missbruket”

Publicerad: 25 April 2018, 06:00

Resumé Insikts granskning av spelbolagen visar på stora mängder marknadsföring av jackpottar, bonusar och freespins. – Reklamen är en ständig påminnelse och triggar igång suget efter spel, säger docent Per Binde, på Göteborgs Universitet.


Ämnen i artikeln:

SpelreklamResumé InsiktReklamSpel

Ungefär två procent i åldern 16–84 år har ett problemspelande. Det motsvarar cirka 134 000 personer, och av dem har drygt 30 000 allvarliga problem. Lägg därtill

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.