fredag2 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Förtroendet i gungning – vad betyder det för annonsköpen?

Publicerad: 6 mars 2019, 12:31

Integriteten hos influencer kan ifrågasättas efter vårt experiment med den fejkade bluffkonstnären Meja Silva. Men spelar det någon roll för annonsörerna – de som till syvende och sist köper förtroendet till följarna? Vi har pratat med tre experter om saken.
– Money talks, säger digitalstrategen Amanda Oxell om varför man inte är mer kritisk till vad man som influencer plockar in för samarbeten.

Ämnen i artikeln:

Influencer marketingBrand SafetyAmanda OxellGustav MartnerInstagramInfluencerInfluencersSociala medier

JL

Julia Lundin

julia.lundin@resume.se


Dokumentärerna om Fyre Festival, som släpptes på HBO och Netflix för ungefär en månad sedan, skapade debatt om influencers och deras integritet. Hela projektet handlade om en exklusiv festival som

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev