Resumé insikt
Förtroendet i gungning – vad betyder det för annonsköpen?
Publicerad: 6 mars 2019, 12:31
Integriteten hos influencer kan ifrågasättas efter vårt experiment med den fejkade bluffkonstnären Meja Silva. Men spelar det någon roll för annonsörerna – de som till syvende och sist köper förtroendet till följarna? Vi har pratat med tre experter om saken.
– Money talks, säger digitalstrategen Amanda Oxell om varför man inte är mer kritisk till vad man som influencer plockar in för samarbeten.
Ämnen i artikeln:
Influencer marketingBrand SafetyAmanda OxellGustav MartnerInstagramInfluencerInfluencersSociala medierDokumentärerna om Fyre Festival, som släpptes på HBO och Netflix för ungefär en månad sedan, skapade debatt om influencers och deras integritet. Hela projektet handlade om en exklusiv festival som
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.