Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Förtroendet i gungning – vad betyder det för annonsköpen?

Publicerad: 6 Mars 2019, 12:31

Integriteten hos influencer kan ifrågasättas efter vårt experiment med den fejkade bluffkonstnären Meja Silva. Men spelar det någon roll för annonsörerna – de som till syvende och sist köper förtroendet till följarna? Vi har pratat med tre experter om saken. – Money talks, säger digitalstrategen Amanda Oxell om varför man inte är mer kritisk till vad man som influencer plockar in för samarbeten.


Ämnen i artikeln:

Gustav MartnerInstagramInfluencerSociala medierInfluencer marketingInfluencersAmanda OxellBrand Safety

Dokumentärerna om Fyre Festival, som släpptes på HBO och Netflix för ungefär en månad sedan, skapade debatt om influencers och deras integritet. Hela projektet handlade om en exklusiv festival som

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.