Resumé insikt
Förtroendet i gungning – vad betyder det för annonsköpen?
Publicerad: 6 mars 2019, 12:31
Integriteten hos influencer kan ifrågasättas efter vårt experiment med den fejkade bluffkonstnären Meja Silva. Men spelar det någon roll för annonsörerna – de som till syvende och sist köper förtroendet till följarna? Vi har pratat med tre experter om saken. – Money talks, säger digitalstrategen Amanda Oxell om varför man inte är mer kritisk till vad man som influencer plockar in för samarbeten.
Ämnen i artikeln:
Gustav MartnerInstagramInfluencerSociala medierInfluencer marketingInfluencersAmanda OxellBrand SafetyDokumentärerna om Fyre Festival, som släpptes på HBO och Netflix för ungefär en månad sedan, skapade debatt om influencers och deras integritet. Hela projektet handlade om en exklusiv festival som
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.