Resumé insikt
Från hållbarhet till omtänksamhet – så har 70 gröna varumärken skiftat fokus
I går ville alla prata om miljö. Sen kom coronapandemin och nu är det viktigaste att visa upp sig som en ansvarstagande samhällsaktör. Finns det en risk med att hastigt skifta syfte? Vi har kartlagt 2343 sociala medier-inlägg av 70 gröna varumärken och kan konstatera att miljön har fått tuff konkurrens av social omtanke.
Publicerad: 6 maj 2020, 09:44
Under coronapandemin får miljön stå åt sidan för människan.
Coca-Cola har gjort det. Facebook har gjort det. Budweiser likaså.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.