Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Från hållbarhet till omtänksamhet – så har 70 gröna varumärken skiftat fokus

Från hållbarhet till omtänksamhet – så har 70 gröna varumärken skiftat fokus

I går ville alla prata om miljö. Sen kom coronapandemin och nu är det viktigaste att visa upp sig som en ansvarstagande samhällsaktör. Finns det en risk med att hastigt skifta syfte? Vi har kartlagt 2343 sociala medier-inlägg av 70 gröna varumärken och kan konstatera att miljön har fått tuff konkurrens av social omtanke.

Publicerad: 6 Maj 2020, 09:44

Ämnen i artikeln:

HållbarhetCoronavirusetMiljöMartin SöndergaardKlimatkrisenAccentureErik ModigMedieinvesteringar

Under coronapandemin får miljön stå åt sidan för människan.

Coca-Cola har gjort det. Facebook har gjort det. Budweiser likaså. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.