Resumé insikt
Från hållbarhet till omtänksamhet – så har 70 gröna varumärken skiftat fokus
I går ville alla prata om miljö. Sen kom coronapandemin och nu är det viktigaste att visa upp sig som en ansvarstagande samhällsaktör. Finns det en risk med att hastigt skifta syfte? Vi har kartlagt 2343 sociala medier-inlägg av 70 gröna varumärken och kan konstatera att miljön har fått tuff konkurrens av social omtanke.
Publicerad: 6 maj 2020, 09:44
Under coronapandemin får miljön stå åt sidan för människan.
Coca-Cola har gjort det. Facebook har gjort det. Budweiser likaså.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.