Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Från pr-varuhus till specialiserade pa-butiker – så har byråernas affärer gått skilda vägar

Från pr-varuhus till specialiserade pa-butiker – så har byråernas affärer gått skilda vägar

Två bokstäver varav en gemensam även i betydelse. Men annars så olika: Pr-branschen berättar mer än gärna vad de gör. Pa-branschen tiger om det mesta.
✓ Prime, Hallvarsson & Halvarsson och Gullers ville vara paraplybyråer – nu har de nischat sig.
✓ Karantänsreglerna för politiker – så skiljer de sig i de nordiska länderna.
✓ ”Blir smalare och vassare”.
✓ ”Finns en allmän trend mot fler konsulter”.
✓ Påtryckarbranschen växer sju gånger mer än reklam.

Publicerad: 23 mars 2022, 11:00


Pr, public relations, och pa, public affairs, har länge buntats ihop i Sverige i samma bransch. Och från början satt de i rummen intill varandra. Men senaste decenniet har de

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.