Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Resumé insikt

GDPR påverkar mediernas intäkter dramatiskt – detta krävs

Publicerad: 4 April 2018, 10:06

Medierna missar poängen med GDPR – och måste ompröva sin inställning. Annons, strategi och redaktionella processer drabbas kraftigt när lagen slår in i maj, men medierna ligger efter. Det skriver Resumé Insikts analytiker Thomas Baekdal.


Ämnen i artikeln:

GDPRThomas BaekdalAnalys

Den 25 maj träder EU:s allmänna dataförordning i kraft (mer känd som GDPR), och jag är ganska oroad över hur det här kommer att påverka publicister eftersom de allra flesta

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Du får Resumé Insikts kartläggningar, granskningar och analyser
Tillgång till alla artiklar på Resumé.se
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

GDPRThomas BaekdalAnalys

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev