Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag14.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

GDPR påverkar mediernas intäkter dramatiskt – detta krävs

Publicerad: 4 April 2018, 10:06

Medierna missar poängen med GDPR – och måste ompröva sin inställning. Annons, strategi och redaktionella processer drabbas kraftigt när lagen slår in i maj, men medierna ligger efter. Det skriver Resumé Insikts analytiker Thomas Baekdal.


Ämnen i artikeln:

GDPRThomas BaekdalAnalys

Den 25 maj träder EU:s allmänna dataförordning i kraft (mer känd som GDPR), och jag är ganska oroad över hur det här kommer att påverka publicister eftersom de allra flesta

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

GDPRThomas BaekdalAnalys

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.