Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Resumé insikt

Generationskritiken från planners: “Fusk, vilseledande och olycksbådande”

Publicerad: 9 Oktober 2019, 09:00

Generationssegmentering är daterat och synsättet leder till grov stereotypisering. Det anser majoriteten av de planners som vi har pratat med. Samtidigt används metoden fortfarande friskt av svenska marknadsförare för att nå en viss “typ” av människor. Varför denna clash?


Ämnen i artikeln:

Millennials

Vi har frågat ett 20-tal slumpvis utvalda planners på svenska byråer om hur de ser på indelningen av generationer som målgrupp i marknadsföringen. De är, med något undantag, rörande överens

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Du får Resumé Insikts kartläggningar, granskningar och analyser
Tillgång till alla artiklar på Resumé.se
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Millennials

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.