torsdag30 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Generationskritiken från planners: “Fusk, vilseledande och olycksbådande”

Publicerad: 9 oktober 2019, 09:00

Generationssegmentering är daterat och synsättet leder till grov stereotypisering. Det anser majoriteten av de planners som vi har pratat med. Samtidigt används metoden fortfarande friskt av svenska marknadsförare för att nå en viss “typ” av människor. Varför denna clash?

Ämnen i artikeln:

Millennials

Julia Lundin

julia.lundin@resume.se


Vi har frågat ett 20-tal slumpvis utvalda planners på svenska byråer om hur de ser på indelningen av generationer som målgrupp i marknadsföringen. De är, med något undantag, rörande överens

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev