Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Generationskritiken från planners: “Fusk, vilseledande och olycksbådande”

Publicerad: 9 Oktober 2019, 09:00

Generationssegmentering är daterat och synsättet leder till grov stereotypisering. Det anser majoriteten av de planners som vi har pratat med. Samtidigt används metoden fortfarande friskt av svenska marknadsförare för att nå en viss “typ” av människor. Varför denna clash?


Ämnen i artikeln:

Millennials

Vi har frågat ett 20-tal slumpvis utvalda planners på svenska byråer om hur de ser på indelningen av generationer som målgrupp i marknadsföringen. De är, med något undantag, rörande överens

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Millennials

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.