Resumé insikt
Generationskritiken från planners: “Fusk, vilseledande och olycksbådande”
Publicerad: 9 oktober 2019, 09:00
Generationssegmentering är daterat och synsättet leder till grov stereotypisering. Det anser majoriteten av de planners som vi har pratat med. Samtidigt används metoden fortfarande friskt av svenska marknadsförare för att nå en viss “typ” av människor. Varför denna clash?
Ämnen i artikeln:
MillennialsVi har frågat ett 20-tal slumpvis utvalda planners på svenska byråer om hur de ser på indelningen av generationer som målgrupp i marknadsföringen. De är, med något undantag, rörande överens
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.