Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Granskning: Siffertrix, skönmålning och sekretess som strategi – så vaktar Polisen sitt varumärke

Granskning: Siffertrix, skönmålning och sekretess som strategi – så vaktar Polisen sitt varumärke

Tilltalande bilder, missvisande statistik och rutinartade sekretesstämplingar. Så beskriver forskare och experter polisens kommunikation – och vittnar om risker med en form av varumärkesbyggande som är direkt systemhotande.
✓ Ex-polisen: ”Finns aldrig någon form av självkritik”
✓ Professorn: ”Ett hot mot demokratin”
✓ Presschefen: ”Jag håller inte med om det”
✓ Vittnesmålet inifrån: ”Varumärket blir viktigare än saklighet och objektivitet”

Publicerad: 15 februari 2022, 10:35

Ämnen i artikeln:

Kartläggning: Polisens kommunikationVarumärkeVarumärkesstrategiPolisenToppnyheter

Polismyndigheten bedriver genom sin kommunikation ett rent varumärkesarbete menar professorn i polisvetenskap Stefan Holgersson och får medhåll av polisens före detta presstalesperson Christer Nordström.

Foto: TT / Paul Hansen / Mats Andersson.

”Det övergripande kommunikationsmålet; Vi stärker anseendet och förtroendet för polisen”
Kommunikationsavdelningens strategiska inriktning, 2020-2024

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.