Resumé insikt
Här är alla kryphål: Så enkelt är det att rikta olaglig och oetisk reklam till barn i sociala medier
I en granskning av den reklam barn möter i sociala medier har vi kunnat slå fast att den oetiska och rentav olagliga annonseringen flödar. Under arbetets gång har vi identifierat ett antal kryphål som gör det svårt att stoppa och bedriva tillsyn gällande denna problematik. Här är dem.
Publicerad: 19 augusti 2020, 13:25
Barns sociala medier är en plats utan insyn från vuxenvärlden.
Foto: Getty Images.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.