Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Här är alla kryphål: Så enkelt är det att rikta olaglig och oetisk reklam till barn i sociala medier

Här är alla kryphål: Så enkelt är det att rikta olaglig och oetisk reklam till barn i sociala medier

I en granskning av den reklam barn möter i sociala medier har vi kunnat slå fast att den oetiska och rentav olagliga annonseringen flödar. Under arbetets gång har vi identifierat ett antal kryphål som gör det svårt att stoppa och bedriva tillsyn gällande denna problematik. Här är dem.

Publicerad: 19 Augusti 2020, 13:25

Ämnen i artikeln:

Sociala medierInstagramFacebookReklamYoutube

Barns sociala medier är en plats utan insyn från vuxenvärlden.

Foto: Getty Images.

Kryphål 1: Annonser riktade mot människor i ett sociala medier-flöde räknas inte som direktreklam.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.