Resumé insikt
Här är kreatörernas krav på vilka kunder byrån jobbar med – social hållbarhet avgörande för att locka talang
”Måste man jobba med kunder man inte gillar?” är en vanlig fråga på reklamutbildningarna. I takt med att hållbarhet tar plats på agendan ställer kreatörer högre krav på arbetsgivare och kunder – framför allt när det kommer till social hållbarhet. Resumé Insikt har pratat med kreatörer, reklamskolorna och specialistbyrån om ansvarstagandets växande roll på arbetsmarknaden.
Publicerad: 16 mars 2022, 12:54
Kreatörer ställer höga krav på kundernas sociala ansvarstagande. Frågan om miljömässig hållbarhet upplevs som mer komplex: ”Allt företagande har påverkan på klimatet. Så hur ska man kunna arbeta med reklam utan att bidra till den påverkan?”
Arvsynd. Konceptet ”carbon footprint” fick genomslag med hjälp av en omfattande reklamkampanj för oljejätten BP som togs fram av Ogilvy & Mather 2005. En strategi för att sälja mer –
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.