Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Här är kreatörernas krav på vilka kunder byrån jobbar med – social hållbarhet avgörande för att locka talang

Här är kreatörernas krav på vilka kunder byrån jobbar med – social hållbarhet avgörande för att locka talang

”Måste man jobba med kunder man inte gillar?” är en vanlig fråga på reklamutbildningarna. I takt med att hållbarhet tar plats på agendan ställer kreatörer högre krav på arbetsgivare och kunder – framför allt när det kommer till social hållbarhet. Resumé Insikt har pratat med kreatörer, reklamskolorna och specialistbyrån om ansvarstagandets växande roll på arbetsmarknaden.

Publicerad: 16 mars 2022, 12:54

Ämnen i artikeln:

HållbarhetMångfaldJämställdhetTalangSyftesdrivetYrgoHyper IslandBeckmans Designskola

Kreatörer ställer höga krav på kundernas sociala ansvarstagande. Frågan om miljömässig hållbarhet upplevs som mer komplex: ”Allt företagande har påverkan på klimatet. Så hur ska man kunna arbeta med reklam utan att bidra till den påverkan?”

Arvsynd. Konceptet ”carbon footprint” fick genomslag med hjälp av en omfattande reklamkampanj för oljejätten BP som togs fram av Ogilvy & Mather 2005. En strategi för att sälja mer –

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.