tisdag26 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Här är Reklamsveriges 347 dolda makthavare – så fördelas ägandet på byråerna

UR ARKIVET. Vilka äger Sveriges reklambyråer, och hur stor är deras andel? Resumé har gått igenom aktieböcker och ägarförteckningar hos 81 svenska byråer. I handlingarna döljer sig vd:ar, kreatörer – och näringslivstoppar. Ta del av hela listan här.

Publicerad: 31 maj 2021, 14:52

Ämnen i artikeln:

ByråReklambyråerForsman & BodenforsNord DDBBBDO NordicsÅkestam Holst

Ägarbilden varierar kraftigt på de 81 byråer som ingår i Resumés kartläggning. Från ensamma byråledare till 26 olika delägare. Foto: Montage (Tom Fägrell)

Tre välklädda reklamare som tillsammans startar en byrå, döper den till efternamnen och – om allt går bra – säljer den 20 år senare varpå byrån döps om till initialerna.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev