Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Här är Reklamsveriges 347 dolda makthavare – så fördelas ägandet på byråerna

Här är Reklamsveriges 347 dolda makthavare – så fördelas ägandet på byråerna

UR ARKIVET. Vilka äger Sveriges reklambyråer, och hur stor är deras andel? Resumé har gått igenom aktieböcker och ägarförteckningar hos 81 svenska byråer. I handlingarna döljer sig vd:ar, kreatörer – och näringslivstoppar. Ta del av hela listan här.

Publicerad: 31 maj 2021, 14:52

Ämnen i artikeln:

ByråForsman & BodenforsNord DDBBBDO NordicsÅkestam HolstReklambyråer

Ägarbilden varierar kraftigt på de 81 byråer som ingår i Resumés kartläggning. Från ensamma byråledare till 26 olika delägare.

Foto: Montage (Tom Fägrell)

Tre välklädda reklamare som tillsammans startar en byrå, döper den till efternamnen och – om allt går bra – säljer den 20 år senare varpå byrån döps om till initialerna.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News