Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Resumé insikt

Här är teorierna alla som jobbar med reklam måste kunna

Publicerad: 30 Januari 2018, 13:57

AIDA-modeller är inte en sanning. Det finns tre teorier som konkurrerar mot varandra som alla som kommer i närheten av kommersiellt måste ha kunskap om. Det skriver Resumé Insikts analytiker Johan Östlund.


Ämnen i artikeln:

Resumé InsiktMcCannJohan Östlund

”Det är bara en teori, så fungerar det inte i praktiken”. Hur ofta har man inte hört det? Jag har alltid förundrats över citatet.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.