Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Har branschorganisationernas arbete med effektfrågan fått någon effekt?

Har branschorganisationernas arbete med effektfrågan fått någon effekt?

Sveriges Annonsörer och Komm har drivit effektfrågan hårt de senaste åren. Men vad har det lett till? Vi pratar med branschorganisationerna för att reda ut saken.

Publicerad: 26 maj 2021, 13:03

Ämnen i artikeln:

KOMMSveriges AnnonsörerLinda NilssonHanna RiberdahlPrecisKaj Flick

Hanna Riberdahl (Sveriges Annonsörer), Linda Nilsson (Komm) och Kaj Flick (Precis).

Den som kan sin samtid vet att effekten av den kreativa marknadsföringen har sjunkit på 10-talet. En förklaring till det kan enligt effektexperterna och författarna till rapporten ”The Effectiveness Code”, James Hurman och Peter Field, vara konstant pressade kostnader för marknadsavdelningen. Förklaringen till det då? Ja, det kan vara bristen på pedagogiska modeller som förklarar kreativ effekt som ger affärsvärde.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News