Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Resumé insikt
Publicerad: 13 februari 2019, 15:08
De senaste tio åren har H&M förvärvat och lanserat tio nya varumärken, de flesta utan koppling till modervarumärket. Utförandet är oklanderligt, men det råder delade meningar huruvida strategin är den rätta. Alla känner till H&M, men alla vill inte handla där. Löser de nya varumärkena det problemet?
När H&M för ett år sedan bjöd in analytiker och aktieägare till kapitalmarknadsdag på Cirkus i Stockholm var det många som förvånades över den vanligtvis så tysta koncernens plötsliga öppenhet.
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.