Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Har H&M:s varumärkesetableringar stått i vägen för den digitala utvecklingen?

Publicerad: 13 februari 2019, 15:08

De senaste tio åren har H&M förvärvat och lanserat tio nya varumärken, de flesta utan koppling till modervarumärket. Utförandet är oklanderligt, men det råder delade meningar huruvida strategin är den rätta. Alla känner till H&M, men alla vill inte handla där. Löser de nya varumärkena det problemet?


Ämnen i artikeln:

Hennes & MauritzH&MAndreas RosenlewKarl-Johan Persson

När H&M för ett år sedan bjöd in analytiker och aktieägare till kapitalmarknadsdag på Cirkus i Stockholm var det många som förvånades över den vanligtvis så tysta koncernens plötsliga öppenhet.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News