Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Har växt från 15 till 100 anställda på två och ett halvt år – här ser Doconomy största potentialen

Publicerad: 20 april 2022, 13:05

Mathias Wikström och Johan Pihl.

Idén: Ett kontokort som hjälper konsumenten att spåra och minska utsläpp. Med Doconomy lanserade reklamveteranerna Johan Pihl och Mathias Wikström en tjänst som fyllde ett behov för ett ämne helt rätt i tiden. För Resumé Insikt berättar de om resan hittills – och hur företaget ska växa ännu mer. ✓ Etableringen i Japan. ✓ ”Branschen har större möjligheter att påverka än de förstår” ✓ Karriärvändningen bakom projektet – för tio år sedan
✓ ”Många gånger har jag tyckt att vi kan ge upp”.


Ämnen i artikeln:

DoconomyJohan PihlInnovationMathias Wikström

Doconomy är sprunget ur innovationsprojektet Åland index. Grand prix-vinnaren 2017 som skapades av kompisarna och kollegerna Johan Pihl och Mathias Wikström. Uppdraget från Ålandsbanken var att konkretisera bankens hållbarhetsarbete och

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.