fredag2 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Hårdare regler för reklammärkning utomlands – experternas vädjan: Sverige, ta efter

Publicerad: 5 juni 2019, 08:23

Med Fyre Festival 2017 riktades världens ögon mot influencer marketing – och reglerna i USA skärptes. Men Sverige hänger inte med. Nu höjs röster för att Sverige ska rätta sig efter andra länder. Varför har inte vi liknande riktlinjer?

Ämnen i artikeln:

Influencer marketingReklamombudsmannenSamir BadranPernilla WahlgrenBianca IngrossoLinus CarlénGustav MartnerKanye WestInfluencerInfluencers

JL

Julia Lundin

julia.lundin@resume.se


Fyre Festival hade allt – modeller, lyxvillor, champagne och yachts – och influencer marketing var körsbäret på toppen. Några av världens dyraste influencers, som Bella Hadid och Kendall Jenner, marknadsförde

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev