Resumé insikt
Hårdare regler för reklammärkning utomlands – experternas vädjan: Sverige, ta efter
Publicerad: 5 juni 2019, 08:23
Med Fyre Festival 2017 riktades världens ögon mot influencer marketing – och reglerna i USA skärptes. Men Sverige hänger inte med. Nu höjs röster för att Sverige ska rätta sig efter andra länder. Varför har inte vi liknande riktlinjer?
Ämnen i artikeln:
Influencer marketingReklamombudsmannenSamir BadranPernilla WahlgrenBianca IngrossoLinus CarlénGustav MartnerKanye WestInfluencerInfluencersFyre Festival hade allt – modeller, lyxvillor, champagne och yachts – och influencer marketing var körsbäret på toppen. Några av världens dyraste influencers, som Bella Hadid och Kendall Jenner, marknadsförde
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.