Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Hårdare regler för reklammärkning utomlands – experternas vädjan: Sverige, ta efter

Publicerad: 5 juni 2019, 08:23

Med Fyre Festival 2017 riktades världens ögon mot influencer marketing – och reglerna i USA skärptes. Men Sverige hänger inte med. Nu höjs röster för att Sverige ska rätta sig efter andra länder. Varför har inte vi liknande riktlinjer?


Ämnen i artikeln:

ReklamombudsmannenGustav MartnerInfluencerInfluencer marketingKanye WestInfluencersBianca IngrossoLinus CarlénSamir BadranPernilla Wahlgren

Fyre Festival hade allt – modeller, lyxvillor, champagne och yachts – och influencer marketing var körsbäret på toppen. Några av världens dyraste influencers, som Bella Hadid och Kendall Jenner, marknadsförde

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News