Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Hartmann och Östberg: Cheap Monday och konsten att utveckla varumärken över tid

Hartmann och Östberg: Cheap Monday och konsten att utveckla varumärken över tid

När nischade varumärken försöker bredda sig tappar de ofta sina initiala fans. Jacob Östberg och Benjamin Hartmann tittar på en ny studie som visar hur svenska Cheap Monday lyckades med konststycket att inte bara locka två utan tre vitt skilda typer av konsumenter.

Publicerad: 16 mars 2022, 12:03

Ämnen i artikeln:

H&MJacob ÖstbergBenjamin Hartmann

Foto: Robert Henriksson / SvD / SCANPIX

Hur förändras varumärken över tid? Vem eller vad påverkar denna förändring? Vilken makt har varumärkesinnehavaren att styra dessa processer och hur mycket ligger utanför dennes kontroll? Detta är frågor som

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.