Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag14.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Hon forskar på mångfald i svensk reklam – resultaten visar en överrepresentation av icke-vita

Hon forskar på mångfald i svensk reklam – resultaten visar en överrepresentation av icke-vita

Nej, det finns ingen underrepresentation av icke-vita personer i svensk reklam. Det slår forskaren Sofia Ulver fast, som länge har studerat frågan, vilket går stick i stäv med tidigare uppgifter. Däremot får icke-vita oftare bakgrundsroller än huvudroller.

Publicerad: 17 Juni 2020, 13:42

Ämnen i artikeln:

Sara RosengrenSyftesdrivetNina ÅkestamMångfald

Sofia Ulver.

Foto: Pressbild.

Vi har gjort en granskning av representationen av svarta människor i Instagraminlägg bland de varumärken som lade upp en svart ruta under #blackouttuesday den 2 juni. Den visar att

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.