Resumé insikt
Hon 'outar' arbetsgivare på Instagram: ”Vill starta en diskussion om hur företag beter sig”
Under namnet Kreatörsguiden delar Karin Idering mardrömshistorier från branschen på Instagram. Syftet är att göra företagen medvetna om de anonyma vittnesmålen, och att skapa långsiktig förändring. Men metoden är långt ifrån okontroversiell, och väcker frågor om ansvar – och om vem som ”äger” sanningen. ”Det här ska inte vara ett uthängningskonto”, säger hon.
Publicerad: 24 februari 2021, 15:37
Ämnen i artikeln:
InstagramKreatörsguiden startades vid årsskiftet. Personen på bilden till höger har ingenting med Karin Idering att göra.
Ica Reklam, Wenderfalck, House of Radon, H&M, Seventy, Tourn Agency, Tomorro', Estrid med flera. På lite mer än två månader har art directorn och designern Karin Idering publicerat nära 50
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.