Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag06.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Hur HBTQ-reklam kan stärka eller skada varumärket – detta måste man tänka på

Hur HBTQ-reklam kan stärka eller skada varumärket – detta måste man tänka på

Om HBTQ-marknadsföring görs på rätt sätt kan det ha en positiv effekt på lönsamheten. Det skriver forskarna Martin Söndergaard och Erik Modig.

Publicerad: 10 Februari 2021, 12:55

Ämnen i artikeln:

Erik ModigMartin SöndergaardHandelshögskolanReklamHållbarhet

Erik Modig och Martin Söndergaard är återkommande krönikörer i Resumé Insikt.

Foto: Pax Engström.

Som tur är vill de allra flesta se till att alla människor känner sig allt mer accepterade i samhället. Ett sätt som har blivit allt mer aktuellt på sistone för

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.