Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Hur påverka nya EU-lagstiftningen dig som annonsör? Resumé reder ut

Hur påverka nya EU-lagstiftningen dig som annonsör? Resumé reder ut

Digital Services Act tar sikte på techjättarna, men den riskerar även att minska effekten av digital annonsering. Resumé har tillsammans med experter försökt bena ut exakt hur det kommer påverka annonsmarknaden. ✔️ Sämre riktad annonsering ✔️ Hur ska cookie-frågan utformas? ✔️ Finns det en risk att lagen blir tandlös?

Publicerad: 26 januari 2022, 12:18

Ämnen i artikeln:

IABSveriges AnnonsörerEUDigital Services ActInfluencer marketing

Kenneth Danielsson, vd på IAB, samt Peter Machké, medieexpert på Sveriges Annonsörer.

Förra veckan klubbade EU-parlamentet igenom den nya lagen Digital Services Act, DSA. Inom kort ska den förhandlas även i EU-rådet och de flesta väntar sig att lagen träder i kraft

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.