Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Ica-såpan lever vidare 20 år senare – men vad hände med de andra reklamklassikerna?

Ica-såpan lever vidare 20 år senare – men vad hände med de andra reklamklassikerna?

Om katten själv får välja, en snarkande gubbe iklädd rutig nattmössa och en farfar som äter kolor med en grabb. Det ringer nostalgiska klockor om svunna reklamfilmer. När 2020 snart läggs till handlingarna passade vi på att gräva i arkiven och gå till botten med vad som hänt med de varumärken som var som mest reklamintensiva vid millennieskiftet.

Publicerad: 16 december 2020, 13:32

Ämnen i artikeln:

ReklamtrötthetEniroMarsReklamReklamfilmSifo ReklammätningarReklaminvesteringarBoxerBoxer-RobertICAICA-StigCarin Fredlund

Hästens, Whiskas, Ica, Boxer och Eniro var några av de mest reklamintensiva varumärkena 2000. Vi tar reda på vad som hände sen.

Det hela härstammar från en Flashbacktråd om gammal reklam, delad och diskuterad i Facebookgruppen Mad Mats. Som bekant är Flashback ingen källa för varken visdom eller fakta, men det

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News