Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Influencernätverken svarar: “Samarbeten ska tydligt framgå”

Publicerad: 9 Maj 2018, 10:00

Enligt influencernätverken är det viktigaste att vara tydlig i annonsmärkningen – ändå är gråzonen extrem, visar Resumé Insikts granskning. Här tre influencersnätverk ger sin syn på saken.


Ämnen i artikeln:

InfluencernätverkInfluencerInfluencers

Tio taggade varumärken i en Instagramprofils bild. En inte helt ovanlig syn som kan möta dig i flödet. Är något av det betalt samarbete? Gåvor? Eller har ett företag erbjudit

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.