Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Influencernätverken svarar: “Samarbeten ska tydligt framgå”

Publicerad: 9 maj 2018, 10:00

Enligt influencernätverken är det viktigaste att vara tydlig i annonsmärkningen – ändå är gråzonen extrem, visar Resumé Insikts granskning. Här tre influencersnätverk ger sin syn på saken.


Ämnen i artikeln:

InfluencernätverkInfluencerInfluencers

Tio taggade varumärken i en Instagramprofils bild. En inte helt ovanlig syn som kan möta dig i flödet. Är något av det betalt samarbete? Gåvor? Eller har ett företag erbjudit

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.