Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Influencernätverkens miljonförluster fortsätter – här är anledningarna till att de inte lyckas säkra affärerna

Influencernätverkens miljonförluster fortsätter – här är anledningarna till att de inte lyckas säkra affärerna

Trots att ännu ett verksamhetsår har gått lyser siffrorna hos Sveriges största influencernätverk alltjämt rött. Dessutom äger de elva största bolagen knappt hälften av investeringarna i kanalen. När ekvationen därtill visar att nätverkens omsättning inte växer i samma takt som investeringarna står en sak klar: Nu gäller det att hitta nya affärer – eller riskera att tyna bort.

Publicerad: 8 September 2020, 10:01

Ämnen i artikeln:

Olle LidbomInfluencernätverkInfluencer marketingInfluencers

Investeringarna i influencer marketing fortsätter att växa. I alla fall under förra året, innan coronapandemin kom och satte saker och ting ur spel, investerade svenska marknadsförare 950 000 000 kronor

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.