fredag2 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Influencers vill sköta sig – här är åtgärderna som kan stoppa smygreklamen

Publicerad: 5 juni 2019, 11:41

98 procent av svenska influencers säger att de bryr sig om marknadsföringslagen, enligt en studie som nätverket Beatly har gjort i samarbete med Resumé. Ändå är smygreklamen utbredd. Vad är det som har gått fel?
– För att komma åt smygreklamen måste plattformarna vidta åtgärder, säger Gustav Martner på Digital Reliance, som genomfört en körning av 250 000 inlägg på Instagram.

Ämnen i artikeln:

Influencer marketingInfluencers of SwedenGustav MartnerFacebookInstagramBeatlyInfluencerInfluencers

JL

Julia Lundin

julia.lundin@resume.se


Influencer marketing är numera en etablerad annonskanal. I fjol blev det till och med möjligt att plugga till yrket både på gymnasiet och folkhögskola.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev