Resumé insikt
Influencers vill sköta sig – här är åtgärderna som kan stoppa smygreklamen
Publicerad: 5 juni 2019, 11:41
98 procent av svenska influencers säger att de bryr sig om marknadsföringslagen, enligt en studie som nätverket Beatly har gjort i samarbete med Resumé. Ändå är smygreklamen utbredd. Vad är det som har gått fel?
– För att komma åt smygreklamen måste plattformarna vidta åtgärder, säger Gustav Martner på Digital Reliance, som genomfört en körning av 250 000 inlägg på Instagram.
Ämnen i artikeln:
Influencer marketingInfluencers of SwedenGustav MartnerFacebookInstagramBeatlyInfluencerInfluencersInfluencer marketing är numera en etablerad annonskanal. I fjol blev det till och med möjligt att plugga till yrket både på gymnasiet och folkhögskola.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.