Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Influencers vill sköta sig – här är åtgärderna som kan stoppa smygreklamen

Publicerad: 5 juni 2019, 11:41

98 procent av svenska influencers säger att de bryr sig om marknadsföringslagen, enligt en studie som nätverket Beatly har gjort i samarbete med Resumé. Ändå är smygreklamen utbredd. Vad är det som har gått fel? – För att komma åt smygreklamen måste plattformarna vidta åtgärder, säger Gustav Martner på Digital Reliance, som genomfört en körning av 250 000 inlägg på Instagram.


Ämnen i artikeln:

BeatlyGustav MartnerInstagramInfluencerFacebookInfluencer marketingInfluencersInfluencers of Sweden

Influencer marketing är numera en etablerad annonskanal. I fjol blev det till och med möjligt att plugga till yrket både på gymnasiet och folkhögskola.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.