Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Resumé insikt

Influencers vill sköta sig – här är åtgärderna som kan stoppa smygreklamen

Publicerad: 5 Juni 2019, 11:41

98 procent av svenska influencers säger att de bryr sig om marknadsföringslagen, enligt en studie som nätverket Beatly har gjort i samarbete med Resumé. Ändå är smygreklamen utbredd. Vad är det som har gått fel? – För att komma åt smygreklamen måste plattformarna vidta åtgärder, säger Gustav Martner på Digital Reliance, som genomfört en körning av 250 000 inlägg på Instagram.


Ämnen i artikeln:

BeatlyGustav MartnerInstagramInfluencerFacebookInfluencer marketingInfluencersInfluencers of Sweden

Influencer marketing är numera en etablerad annonskanal. I fjol blev det till och med möjligt att plugga till yrket både på gymnasiet och folkhögskola.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.