Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Jagar svarta siffror – så anpassar tillväxtbolagen strategin för kanaler, kostnad och organisation: ”En helt annan press nu”

Jagar svarta siffror – så anpassar tillväxtbolagen strategin för kanaler, kostnad och organisation: ”En helt annan press nu”

De senaste åren har kraftig tillväxt varit det övergripande målet. Backade av riskkapital har de röda siffrorna inte oroat. Nu när marknaden vänt, pengar blivit dyrare och investerare betonat nya prioriteringar får många av dem ställa om. ✓ Så tänker marknadscheferna på Mindler, Hypoteket, Matsmart, Savr och Meds ✓ Rekommendationerna från riskkapitalet ✓ Stora kulturförändringen ✓ Kontaktkostnaderna riskerar att stiga

Publicerad: 16 november 2022, 13:49

Ämnen i artikeln:

InsiktMindlerMEDSLågkonjunkturHypoteketSavrMatsmartToppnyheter

Trots att marknadscheferna Resumé talat med verkar i olika branscher ser utmaningarna relativt likadana ut.

På några månader har marknadsläget förändrats radikalt. Från att ha premierat tillväxt har stigande räntor och inflation fått investerare att tvärvända till att vilja se svarta siffror. Det här påverkar

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev