Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Jakten på det perfekta influencer-verktyget var plågsam

Publicerad: 5 december 2018, 13:14

Mätproblematiken av influencers är slående. Resumé Insikts redaktörer fick kalla fötter flera gånger under kartläggningen – av bristen på ett standardiserat verktyg. Frågan är: hur ska annonsören veta vilka som är äkta?


Ämnen i artikeln:

Influencer marketingInfluencers

Det är svårt, eller nästintill omöjligt, att få en exakt siffra på hur många fejkföljare en influencer har. Det är många gånger under denna kartläggning som vi plågats och svettats,

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.