Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Kampanjmusik i två tonarter

Publicerad: 27 juni 2016, 15:52

Uppdragsgivare: Skellefteå Kraft och Göteborg Energi Byrå: Åkestam Holst och Stendahls Kommunikationsform: Reklam, pr, event Övergripande frågor: Varför använder två svenska energibolag musik i sin marknadsföring och lyckas de få kommunikationen att svänga?


Fokusera på hjärta istället för hjärna. Så tänker Skellefteå Kraft och Göteborgs Energi, som använder sig av musik i sina kampanjer för att göra el till något kul.

Skellefteå

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.