Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Resumé insikt

Kampen mot det programmatiska slukhålet – så hamnar medierna i kläm

Publicerad: 8 November 2017, 09:21

Programmatic skulle förenkla köpen – men de som betalar i slutändan är medierna. Så mycket som 60 procent kan försvinna till den långa kedjan av system som skär emellan. Hur ställer sig mediehusen till detta?


Ämnen i artikeln:

MediaProgrammaticResumé InsiktMediehus

”The art of buying crap”. Så beskriver den amerikanska sajten Digiday annonsörernas och publicisternas orosmoment programmatisk handel.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.