Resumé insikt
Kartläggning: Här är diskrepansen mellan folkets och branschens favoritreklam
När folket själva får välja sin favoritreklam är en sak tydlig: många av kampanjerna som får högst poäng kommer aldrig någonsin att vinna Guldägg. Inga krusiduller – här dominerar svenskhet, enkla budskap och julreklam. Vi listar folkets mest gillade reklam under 2019 och jämför det med den som vinner reklampriser.
Publicerad: 19 februari 2020, 15:01
Folket älskar svenskt och enkelt.
Foto: Yasmine Winberg
Det här är en del av vår kartläggning kring reklamtrötthet. Läs mer här:
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.