tisdag6 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Kartläggning: Här är diskrepansen mellan folkets och branschens favoritreklam

När folket själva får välja sin favoritreklam är en sak tydlig: många av kampanjerna som får högst poäng kommer aldrig någonsin att vinna Guldägg. Inga krusiduller – här dominerar svenskhet, enkla budskap och julreklam. Vi listar folkets mest gillade reklam under 2019 och jämför det med den som vinner reklampriser.

Publicerad: 19 februari 2020, 15:01

Ämnen i artikeln:

KommunikationsbranschenResumé InsiktReklamtrötthetReklamfilmReklamtävlingPolarbrödBarncancerfondenSASNepaVolvoÅhlénsCoopKOMMNordic Choice HotelsSystembolagetInterfloraLantmännenFörsvarsmaktenCancerfondenCoca-ColaTrygg-HansaIcaReturpackIkeaReklamFilm

Folket älskar svenskt och enkelt.

Foto: Yasmine Winberg

Det här är en del av vår kartläggning kring reklamtrötthet. Läs mer här:

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev