Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Kartläggning: Här är diskrepansen mellan folkets och branschens favoritreklam

Kartläggning: Här är diskrepansen mellan folkets och branschens favoritreklam

När folket själva får välja sin favoritreklam är en sak tydlig: många av kampanjerna som får högst poäng kommer aldrig någonsin att vinna Guldägg. Inga krusiduller – här dominerar svenskhet, enkla budskap och julreklam. Vi listar folkets mest gillade reklam under 2019 och jämför det med den som vinner reklampriser.

Publicerad: 19 Februari 2020, 15:01

Ämnen i artikeln:

PolarbrödKommunikationsbranschenBarncancerfondenSASNepaVolvoResumé InsiktÅhlénsCoopReklamtrötthetKommNordic Choice HotelsSystembolagetInterfloraLantmännenFörsvaretCancerfondenReklamMaxCoca ColaReklamfilmTrygg HansaFilmIcaReturpackReklamtävlingarFörsvarsmaktenIkea

Folket älskar svenskt och enkelt.

Foto: Yasmine Winberg

Det här är en del av vår kartläggning kring reklamtrötthet. Läs mer här:

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.