Resumé insikt
Kartläggning: Så mår byråbranschen – i siffror
Publicerad: 15 september 2017, 15:52
Vinnare eller förlorare – Resumé Insikt har granskat ekonomin hos ett gäng av Sveriges största byråer de senaste fem åren.
Högst rörelsemarginal bland reklambyråerna 2016 stod King för (27 procent). Motsvarande framgång bland PR-byråerna stod Edelman Deportivo för (52 procent). Hos designbyråerna blev Blink den med högst rörelsemarginal (36 procent).
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.