onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Kartläggning: Så mår mediebyråerna – byrå för byrå

Publicerad: 13 oktober 2017, 12:27

Omnicoms byråer OMD och PHD är absolut bäst på lönsamhet, visar en kartläggning som Resumé Insikt har gjort. Under 2016 visade de upp en rörelsemarginal på 15 respektive 12 procent.

Ämnen i artikeln:

KartläggningMediebyråerPHDOmnicomCaratBokslut

Yasmine Winberg

yasmine.winberg@resume.se


För någon månad sedan gjorde Resumé Insikt en kartläggning som visar hur reklam-, pr-, content-, digital- och designbyråerna går.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev