Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Foto: yuoak

Kartläggning: Så mycket har arbetsgruppen svällt på tio år – här är byråerna som driver på utvecklingen

Arbetsgrupperna blir bara större och större, det visar Resumés genomgång av 380 kampanjer 2011-2022. ✓ Siffrorna år för år. ✓Förklaringen ✓ Pressen från kunderna: ”Har blivit lite av en sjuka”. ✓ Forskning visar svagheter och styrkor med stora team.

Publicerad: 6 april 2022, 12:10

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

”Ju fler kockar, desto sämre soppa” är en fras många slänger sig med. Men tvärtemot ordspråket har arbetsgrupperna bland svenska byråer svällt på senare år. Resumé Insikt har i en

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Nord DDBForsman & BodenforsKampanjGuldäggetAnna QvennerstedtNina Åkestam WiknerMagnus JakobssonRedaktionens val

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.