Resumé insikt
Kjell & Company halverade antalet EMV – här är lärdomarna
Publicerad: 14 december 2022, 13:48
Martin Josefsson, art director på Kjell & Company, har varit med och genomfört nedbantningen.
Kjell & Company tog hjälp av en varumärkesbyrå för att renodla EMV-portföljen. Nu växer försäljningen av de egna varumärkena starkare än de externa. ✓ Så här gick processen till. ✓ Därför vill kedjan ligga nära konkurrenternas design. ✓ Art directorn: ”Underlättar i navigeringen”.
Inför 2020 hade Kjell & Company 15 egna märkesvaror. I ett större projekt har bolaget sett över varumärkesportföljen och sitter i dag med åtta EMV. Detta skedde i ett större
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.