fredag2 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Klädjätten: "Vi ser över vårt erbjudande"

Publicerad: 19 mars 2019, 14:34

Klädkedjorna marknadsför sig som hållbara och värnar om jordens resurser. Samtidigt belönar de konsumenter som återvinner textilier med rabattkoder som ökar försäljningen.
– Vi ser över vårt erbjudande kopplat till insamlingen, säger Lindex.

Ämnen i artikeln:

RetailLindexH&MHemtexKappahlKappAhlMarknadsföringKampanjPR-kampanjReklamkampanjReklam

JL

Julia Lundin

julia.lundin@resume.se


Allt fler varumärken, svenska som internationella, försöker ta position i miljöfrågan. Greta Thunberg och FN:s klimatmål har bara intensifierat debatten.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev