Resumé insikt
Klädjätten: "Vi ser över vårt erbjudande"
Publicerad: 19 mars 2019, 14:34
Klädkedjorna marknadsför sig som hållbara och värnar om jordens resurser. Samtidigt belönar de konsumenter som återvinner textilier med rabattkoder som ökar försäljningen.
– Vi ser över vårt erbjudande kopplat till insamlingen, säger Lindex.
Ämnen i artikeln:
RetailLindexH&MHemtexKappahlKappAhlMarknadsföringKampanjPR-kampanjReklamkampanjReklamAllt fler varumärken, svenska som internationella, försöker ta position i miljöfrågan. Greta Thunberg och FN:s klimatmål har bara intensifierat debatten.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.