torsdag23 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Klarna slår ifrån sig av kritiken – men medger: svår balansgång i marknadsföringen

Genom att förändra ”Köp nu, betala senare” till ”Få hem varan innan du betalar” vill Klarna fokusera mer på kundvärdet av sina produkter. Kommunikationschefen Johan Gustafsson menar att Klarna tar sitt ansvar för den växande skuldfällan och att journalister och politiker visat bristande förståelse för olika typer av krediter och lån.

Publicerad: 20 januari 2021, 14:53

Ämnen i artikeln:

KlarnaSnoop DoggLady GagaKonsumentverketMarknadsföringDavid SandströmKreditmarknadsföring

Johan Gustafsson är kommunikationschef på Klarna.

Foto: Okto/Press.

I reklambranschen har Klarna länge setts som ett föredöme som gör enastående och innovativ marknadsföring. Samtidigt klandras bolaget återkommande för bland annat bristande måttfullhet både i Sverige och utomlands av

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev