Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Klimatpositiva bolag – marknadsföringstrick eller absolut sanning?

Publicerad: 13 Mars 2019, 15:21

Klimatpositiv har blivit ett allt mer poppis begrepp från företagen. Men den som inte lever upp till vad den lovar riskerar ett hårt fall. Hur vågar man som varumärke marknadsföra sig som klimatpositiv samtidigt som man uppmanar till att käka fler burgare? – Det skaver, säger Lars Zetterberg, klimatpolitisk expert på IVL Svenska Miljöinstitutet.


Ämnen i artikeln:

MiljöGuideAnalys

Att bolag vill framstå som miljövänliga är ingen nyhet. I dag är det närmast en hygienfaktor att som kommersiellt företag på ett eller annat sätt i alla fall försöka ta

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

MiljöGuideAnalys

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.