Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Resumé insikt

Klimatpositiva bolag – marknadsföringstrick eller absolut sanning?

Publicerad: 13 Mars 2019, 15:21

Klimatpositiv har blivit ett allt mer poppis begrepp från företagen. Men den som inte lever upp till vad den lovar riskerar ett hårt fall. Hur vågar man som varumärke marknadsföra sig som klimatpositiv samtidigt som man uppmanar till att käka fler burgare? – Det skaver, säger Lars Zetterberg, klimatpolitisk expert på IVL Svenska Miljöinstitutet.


Ämnen i artikeln:

MiljöGuideAnalys

Att bolag vill framstå som miljövänliga är ingen nyhet. I dag är det närmast en hygienfaktor att som kommersiellt företag på ett eller annat sätt i alla fall försöka ta

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

MiljöGuideAnalys

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.