Resumé insikt
Kommer Youtube någonsin att bli säkert för varumärken?
Publicerad: 8 maj 2019, 13:53
Flera svenska annonsörer lämnar Youtube och ifrågasätter framtiden för plattformen. För om inte ens Googles rekommenderade verktyg kan svartlista vapen, rasism och droger – hur ska man då kunna värja sig?
Googles annonsverktyg för brand safety består av tre olika typer. Här kan du välja att utesluta videor med känsligt innehåll där du inte vill synas med dina kampanjer.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.