Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Kommunicera hållbart: dessa tre regler gäller – eller låt bli

Kommunicera hållbart: dessa tre regler gäller – eller låt bli

Att som varumärke trycka på hållbarhet kan gå väldigt fel. Du kan till exempel riskera att förlora en stor del av kunderna som letar efter prestanda. Kanske ska du rentav undvika att gå hållbarhetsvägen? Här är tre punkter att följa för att nå affärsnytta.

Publicerad: 18 Februari 2020, 16:10

Ämnen i artikeln:

KommunikationsbranschenHållbarhetResumé InsiktMartin SöndergaardVarumärkesstrategiVarumärkenErik Modig

Erik Modig och Martin Söndergaard, nya krönikörer i Resumé Insikt.

Foto: Pax Engström

Det här är andra texten av forskarna Erik Modig och Martin Söndergaard på temat varumärken och hållbarhet. Läs den första här: 145 studier: Så kan hållbarhet vara lönsamt.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.