Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Kommunikationschefen utmanas – så styr anställda bilden av varumärket i sociala medier

Kommunikationschefen utmanas – så styr anställda bilden av varumärket i sociala medier

Medarbetarnas makt ökar i sociala medier. Det är deras berättelser, inte era, som styr. Hur hanterar man det faktum att alla blir talespersoner för varumärket? Resumé undersöker fenomenet när anställda blir ambassadörer.

Publicerad: 17 november 2021, 13:04

Ämnen i artikeln:

Resumé InsiktPolisenPolismyndighetenInfluencersSociala medierEmployer BrandingVarumärkeVarumärkenUndersökningKartläggningKommunikationschefKommunikation

Poliser, lärare och vårdpersonal har framgångar i sociala medier. Det här är influencer marketing 2.0.

Montage: Tom Fägrell

En kvinna med chefsposition på en myndighet lägger upp lättklädda bilder på sig själv på Instagram.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.