måndag25 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Kommunikationschefen utmanas – så styr anställda bilden av varumärket i sociala medier

Medarbetarnas makt ökar i sociala medier. Det är deras berättelser, inte era, som styr. Hur hanterar man det faktum att alla blir talespersoner för varumärket? Resumé undersöker fenomenet när anställda blir ambassadörer.

Publicerad: 17 november 2021, 13:04

Ämnen i artikeln:

Resumé InsiktEmployer BrandingUndersökningKartläggningKommunikationschefPolisenInfluencerInfluencersSociala medierVarumärkeVarumärkenKommunikation

Poliser, lärare och vårdpersonal har framgångar i sociala medier. Det här är influencer marketing 2.0. Foto: Tom Fägrell

En kvinna med chefsposition på en myndighet lägger upp lättklädda bilder på sig själv på Instagram.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev