Resumé insikt
Kommunikationschefen utmanas – så styr anställda bilden av varumärket i sociala medier
Medarbetarnas makt ökar i sociala medier. Det är deras berättelser, inte era, som styr. Hur hanterar man det faktum att alla blir talespersoner för varumärket? Resumé undersöker fenomenet när anställda blir ambassadörer.
Publicerad: 17 november 2021, 13:04
Poliser, lärare och vårdpersonal har framgångar i sociala medier. Det här är influencer marketing 2.0. Foto: Tom Fägrell
En kvinna med chefsposition på en myndighet lägger upp lättklädda bilder på sig själv på Instagram.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.