Resumé insikt
Kommunikationscheferna som plötsligt blev hållbarhetschefer – hur gick det till?
Kommunikationscheferna som plötsligt blev hållbarhetschefer – hur gick det till?
De snackar om ”nettonoll”, ”klimatvänlig” och att ”bidra till en bättre värld”. Vissa av dem har fällts för vilseledande miljöpåståenden. Vi synar några av företagen som har en kombinerad hållbarhets- och kommunikationschefsroll. En roll som experter lyfter fram som problematisk, eftersom den kan leda till greenwashing.
Publicerad: 8 december 2021, 11:55
Tero Marjamäki, Jannecke Wackerberg och Erica Bertilsson.
Montage: Tom Fägrell
Hållbarhetskommunikationen har fullkomligt exploderat de senaste åren. Alla vill ta position inom området. Anledningen är så klart att det är attraktivt, inte minst om du som företag vill stärka din
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.