Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Kommunikationscheferna som plötsligt blev hållbarhetschefer – hur gick det till?

Kommunikationscheferna som plötsligt blev hållbarhetschefer – hur gick det till?

De snackar om ”nettonoll”, ”klimatvänlig” och att ”bidra till en bättre värld”. Vissa av dem har fällts för vilseledande miljöpåståenden. Vi synar några av företagen som har en kombinerad hållbarhets- och kommunikationschefsroll. En roll som experter lyfter fram som problematisk, eftersom den kan leda till greenwashing.

Publicerad: 8 december 2021, 11:55

Ämnen i artikeln:

ApoteketLykoHållbarhetKommunikationschefBlocketBRA

Tero Marjamäki, Jannecke Wackerberg och Erica Bertilsson.

Montage: Tom Fägrell

Hållbarhetskommunikationen har fullkomligt exploderat de senaste åren. Alla vill ta position inom området. Anledningen är så klart att det är attraktivt, inte minst om du som företag vill stärka din

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.