Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Kontrast-effekten: Hur varumärkens ansvarstagande kan sänka produkten

Kontrast-effekten: Hur varumärkens ansvarstagande kan sänka produkten

Som varumärke måste du välja ansvarstagande som tydligt kan kopplas till din produkt – annars är risken att man drar åt olika håll. Så här ska du tänka, skriver Martin Södergaard och Erik Modig.

Publicerad: 1 juni 2021, 08:09

Ämnen i artikeln:

Erik ModigMartin SöndergaardResumé InsiktVarumärkesbyggandeVarumärke

Erik Modig och Martin Söndergaard skriver återkommande i Resumé Insikt.

Foto: Pax Engström

Oftast så fokuserar marknadsförare och forskare på att bygga upp varumärken som man i sin tur tänker kommer leda till ytterligare köp. Det är då väldigt lätt hänt att glömma

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News