Resumé insikt
KPI-djungeln – här är allt du behöver veta för att maxa den kreativa effekten
UR ARKIVET. Om vi vet vilka affärsmål vi vill uppnå och hittat rätt nyckeltal att använda – vilka insatser krävs det då för att talen ska röra sig åt rätt håll?
Engelska konsultbolaget Warc har tillsammans med effektexperter som Peter Field och James Hurman hittat en väg fram – steg för steg.
Publicerad: 3 februari 2021, 12:05
Alla dessa KPI:er som finns för marknadsförare kan ibland kännas som en djungel. Foto: Thanabodin Jittrong/Getty Images.
En bakomliggande tanke med att strukturera upp anmälningsformulären till 100-Wattaren är att över tid bygga ett svenskt bibliotek av kommunikationsinsatser som ger effekt och skapar affärsvärde.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.