Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

KPI-djungeln – här är allt du behöver veta för att maxa den kreativa effekten

KPI-djungeln – här är allt du behöver veta för att maxa den kreativa effekten

UR ARKIVET. Om vi vet vilka affärsmål vi vill uppnå och hittat rätt nyckeltal att använda – vilka insatser krävs det då för att talen ska röra sig åt rätt håll?
Engelska konsultbolaget Warc har tillsammans med effektexperter som Peter Field och James Hurman hittat en väg fram – steg för steg.

Publicerad: 3 februari 2021, 12:05

Ämnen i artikeln:

Peter FieldKPIWarcCannes Lions

Alla dessa KPI:er som finns för marknadsförare kan ibland kännas som en djungel.

Foto: Thanabodin Jittrong/Getty Images.

En bakomliggande tanke med att strukturera upp anmälningsformulären till 100-Wattaren är att över tid bygga ett svenskt bibliotek av kommunikationsinsatser som ger effekt och skapar affärsvärde. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News